Veelgestelde vragen

Veelgestelde Vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen over:

 

 
Vragen over het gebruik van mijnaansluiting.nl


1. Wat is mijnaansluiting.nl? 
Mijnaansluiting.nl is een initiatief van verschillende netbeheerders, waterbedrijven en leveranciers van warmte of media en communicatie. U vraagt via deze website eenvoudig uw aansluitingen aan voor:

  • Gas en elektriciteit;
  • Water en in sommige gebieden Riool;
  • Warmte;
  • Media en communicatie, zoals televisie, internet en telefoon.

Kijk op mijn netbeheerders voor een overzicht van alle netbeheerders die aangesloten zijn bij mijnaansluiting.nl.

2. Ik krijg geen activeringsmail nadat ik een profiel heb aangemaakt. Hoe kan dat?
Hebt u het juiste e-mailadres ingevoerd? Het kan zijn dat de activeringsmail in uw spambox of bij uw junkmail staat.
 
3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen? 
U vraagt eenvoudig een nieuw wachtwoord aan. Er wordt een bevestigingsmail naar uw e-mailadres gestuurd. Klik op de link in deze bevestigingsmail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

4. Ik kan niet inloggen op mijnaansluiting.nl. Wat moet ik nu doen?
Hebt u de juiste gegevens ingevoerd? Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Controleer daarom of de CapsLock-toets uitstaat bij het invullen van het wachtwoord. Krijgt u na het invoeren van het juiste e-mailadres en wachtwoord een foutmelding? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan.

5. Mijn e-mailadres behoort bij een niet actief profiel. Wat moet ik doen? 
Als u de melding krijgt dat uw e-mailadres bij een niet actief profiel behoort, dan kunt u uw profiel zelfstandig opnieuw activeren. 
Ga hiervoor eerst naar de pagina Inloggen
Vul hier het e-mailadres en wachtwoord in van het gedeactiveerde account en klik op Inloggen.
Onderin verschijnt de rode tekst dat uw profiel niet actief is, klik aan het einde van deze regel op 'Klik hier'.
U ontvangt een link per e-mail, waarmee u uw profiel opnieuw kunt activeren.
Let op! Via 'Wachtwoord vergeten' is het niet mogelijk uw profiel opnieuw te activeren, dit kan alleen via Inloggen.

6. Wat doet een netbeheerder en wat doet een leverancier? 
Aansluiting: Netbeheerders zorgen voor een veilige aansluiting. Hiervoor schakelen zij mogelijk een uitvoerende partij in, zoals een installateur of aannemer. Via mijnaansluiting.nl kunt u een aansluiting wijzigen, verwijderen of een nieuwe aansluiting aanvragen. Voor het realiseren, wijzigen of verwijderen van een aansluiting brengen netbeheerders eenmalige kosten in rekening.

Levering:

  • Voor de levering van gas en elektriciteit kunt u contact opnemen met de energieleverancier van uw keuze. Kijk voor een overzicht op www.acm.nl. Naast de kosten voor het energieverbruik brengen energieleveranciers periodieke tarieven bij u in rekening voor onder andere het transport van de energie en voor de meterhuur. 
  • De levering van water en warmte is vaak afhankelijk van de regio waarin u woont. De betreffende warmte- en waterbedrijven verzorgen ook de levering. U dient zich hiervoor aan te melden. Kijk bij 'aanbieders per regio' voor de aanbieders bij u in de buurt.
  • Voor de levering van media en communicatie kiest u zelf een leverancier.
 

Uw aansluiting

1. Welke aansluiting of aansluitcapaciteit heb ik nodig?
Het bepalen van de benodigde aansluitcapaciteit kan ingewikkeld zijn. Het is onder andere afhankelijk van uw jaarverbruik en uw piekverbruik. Vraag uw benodigde aansluiting en capaciteit na bij uw installateur.

2. Wat is een bouwaansluiting?
Een bouwaansluiting wordt gebruikt tijdens de bouw van het object. Deze aansluiting kan na de werkzaamheden worden omgebouwd tot een permanente aansluiting.

3. Wat is een permanente aansluiting?
Een permanente aansluiting is een aansluiting in uw definitieve meterkast/meteropstelling. 

4. Wat is een tijdelijke aansluiting?
Een tijdelijke aansluiting is een aansluiting voor maximaal 2 jaar. Een tijdelijke aansluiting wordt bijvoorbeeld gebruikt voor beurzen, festivals of bouwplaatsen.

 5. Wat wordt bedoeld met het wijzigen van de aansluiting? 
Onder het wijzigen van een aansluiting verstaat mijnaansluiting.nl: 

  • Het wijzigen van een aansluiting als gevolg van het verplaatsen van de meterkast of de meter(opstelling).
  • Het verhogen of verlagen van de aansluitwaarde (capaciteit). Dit doet u bijvoorbeeld als u meer energie gaat verbruiken door het plaatsen van een sauna of zwembad. Neem voor meer informatie over uw aansluiting contact op met uw netbeheerder of installateur.

6. Welke voorbereidingen moet ik treffen voor de werkzaamheden?
Voor de start van de werkzaamheden moet:

  • Het pand glasdicht en afsluitbaar zijn;
  • Het stukadoorswerk gereed zijn;
  • Het gehele tracé vrij zijn van boven- en ondergrondse obstakels;
  • Het geheel van mantelbuizen voor invoer van kabels en leidingen volgens de geldende richtlijnen zijn aangebracht.

Belangrijk is ook dat de meterruimte ingericht is volgens de geldende richtlijnen (zie hieronder).

Inrichten van de meteropstellingsruimte: 
Niet iedere woning heeft dezelfde meterkast. De richtlijnen voor de indeling en het ontwerp zijn daarom ook verschillend. De meteropstellingsruimte van woning moet standaard voldoen aan de voorwaarden van NEN 2768. Als de ruimte niet voldoet aan de richtlijnen, kan dit vertraging in uw planning opleveren. Ook kunnen er stagnatiekosten bij u in rekening worden gebracht.

Bekijk ter illustratie de video: Aanleg en meterkastvoorwaarden (aan deze video kunnen geen rechten worden ontleend).

Lees hieronder de richtlijn die op uw situatie van toepassing is. 

Laagbouw woningen

Hoogbouw woningen

Bouwkasten

Algemeen

 

Let op: voor gebieden met warmte (stadsverwarming) gelden afwijkende voorschriften voor de meterkast- en opstellingsruimte.

Twijfelt u welke voorwaarden in uw situatie van toepassing zijn? Neem dan in een zo vroeg mogelijk stadium (in ieder geval voor de start van de bouw) contact op met de netbeheerders. Zij weten exact waaraan uw meteropstellingsruimte moet voldoen. Dit geldt ook voor tijdelijke en/of bouwaansluitingen. Kijk bij mijn netbeheerders om te kijken wie uw netbeheerder is, of bij contact voor de contactgegevens van uw netbeheerder.

7. Mijn aansluiting is gereed, maar ik ontvang nog geen energie. Wat moet ik doen?
Voor gas en elektriciteit heeft u behalve een aansluiting ook een contract met een energieleverancier nodig. Heeft u al een energieleverancier? Neem dan contact op met uw netbeheerder.​

8. Mijn aansluiting is gereed, maar ik ontvang nog geen televisie, internet of telefonie. Wat moet ik doen? 
Voor televisie, internet en telefonie heeft u behalve een aansluiting ook een aanbieder nodig. Neem contact op met een leverancier van televisie, internet en telefonie. 

9. Wat betaal ik voor een aansluiting?  
De netbeheerders maken onderscheid tussen eenmalige tarieven en periodieke tarieven. Eenmalige tarieven betaalt u bijvoorbeeld voor het aanleggen van een nieuwe aansluiting of het verwijderen van uw huidige aansluiting. Periodieke tarieven betaalt u voor onder andere het transport van de energie en voor de meterhuur en worden in rekening gebracht door uw energieleverancier.


Een aanvraag indienen

 
1. Welke gegevens heb ik nodig voor een aanvraag?
Voor een aanvraag hebt u de volgende gegevens nodig:

  • Adresgegevens en gegevens van contactpersonen;
  • De gewenste aansluitingen en de benodigde capaciteit van de aansluitingen;
  • Een plattegrond van het pand waarop staat aangegeven waar de meterkast is;
  • De week waarin u de werkzaamheden bij voorkeur wilt laten uitvoeren.

2. Ik heb nog geen postcode en huisnummer van mijn pand. Kan ik al een aanvraag indienen? 
U hebt de mogelijkheid om op een kaart aan te geven waar uw pand zich bevindt. Mijnaansluiting.nl gaat uit van de dichtstbijzijnde postcode. U dient zelf zo spoedig mogelijk een huisnummer aan te vragen bij uw gemeente.

3. Ik vind geen aanbieders voor mijn adres, hoe kan dit? 
Via mijnaansluiting.nl doet u een aanvraag voor aansluitingen in Noord-, Zuid- en Midden-Nederland.

4. Hoeveel tijd van tevoren moet ik een aanvraag doen?
Wij helpen u graag zo spoedig mogelijk. De voorbereiding heeft echter tijd nodig. Daarom vragen wij u uw aanvraag ruim voor de start van de bouwwerkzaamheden door te geven via mijnaansluiting.nl. De definitieve planning stemmen wij altijd met u af.

5. Ik ga een pand slopen. Wat moet ik doen met de aansluiting?
U laat alle aansluitingen ten behoeve van dit pand verwijderen door de betreffende netbeheerder. U regelt dit eenvoudig via mijnaansluiting.nl.

6. Wat is een plattegrond en een situatieschets?
Met een plattegrond bedoelen wij een tekening waarop staat aangeven waar de meterkast zich in uw pand bevindt. Neem in de plattegrond de afstanden in meters op of de schaal waarin de plattegrond is opgesteld.
Met een situatieschets bedoelen wij een eenvoudige tekening waarop staat:  

  • De ligging van de woning;
  • De omliggende straten;
  • De bijbehorende straatnamen en het type bestrating.

De netbeheerders hebben deze tekeningen nodig om te bekijken of een aansluiting mogelijk is en welke werkzaamheden daarvoor nodig zijn. 

7. Ik heb geen tekeningen van het pand. Hoe kom ik hieraan?
Vraag uw aannemer, architect of installateur om een tekening van uw pand. Kan deze u niet helpen? Dan mag u ook zelf een tekening maken. Let op een schaalverdeling en geef duidelijk aan waar de meterkast zich in uw pand bevindt. Geef bij een verplaatsing van de meterkast zowel de oude als de nieuwe plaats aan. 

8. Hoe weet ik of mijn aanvraag is ontvangen?
Als wij uw aanvraag hebben ontvangen, sturen wij u een bevestigingsmail. U volgt uw aanvraag op elk moment via "Uw aanvragen". Om uw aanvragen in te zien moet u ingelogd zijn.

9. Kan ik mijn aanvraag bekijken?
U bekijkt uw aanvraag op elk moment via "Uw aanvragen". Om uw aanvragen in te zien moet u ingelogd zijn.

10. Ik heb verkeerde gegevens ingevuld in de aanvraag. Wat moet ik doen?
Controleer uw gegevens via uw statusoverzicht. Als de aanvraag nog niet is verzonden, kunt u de gegevens aanpassen. Is uw aanvraag al verzonden, neem dan contact op met de betreffende netbeheerder of aanbieder.

11. Hoe kan ik een verzonden aanvraag annuleren?
Neem contact op met de betreffende netbeheerder of aanbieder als u een verzonden aanvraag wilt annuleren.

12. Ik heb een vraag over mijn offerte(s)?
Voor antwoorden op uw vragen over offerte(s) neemt u contact op met uw netbeheerder. U vindt de contactgegevens via het statusoverzicht van uw aanvraag.

13. Hoe lang duren de werkzaamheden?
De duur van de werkzaamheden is afhankelijk van het type aanvraag. Neemt contact op met uw netbeheerder of met de aannemer (het bedrijf dat de werkzaamheden uitvoert). De contactgegevens vindt u in het statusoverzicht van uw aanvraag of via mijn netbeheerders

14. Hoe kan ik een slimme meter aanvragen? 
Iedereen in Nederland krijgt op termijn een slimme meter aangeboden. U krijgt hierover vanzelf bericht. Wilt u eerder een slimme meter laten plaatsen? Neem dan contact op met uw netbeheerder.

 

De behandeling van uw aanvraag


Stap 1: U ontvangt een offerte
U heeft via mijnaansluiting.nl een offerte (prijsopgave) ontvangen, direct akkoord gegeven of u ontvangt uw offerte binnen enkele dagen per post of e-mail. Dit is afhankelijk van de netbeheerder(s) die betrokken is bij uw aanvraag. 


Stap 2: U geeft akkoord voor de werkzaamheden
U gaat akkoord met de werkzaamheden als u de offerte accepteert en indien nodig een betaling doet. Dit is afhankelijk van de netbeheerder en de werkzaamheden. Hieronder beschrijven we de meest voorkomende situaties:

  • U heeft bij het doen van de aanvraag de offerte (direct) online aangeboden gekregen. U gaat akkoord met de offerte door deze online te accepteren.
  • U krijgt de offerte per post of e-mail. U gaat akkoord door de opdrachtbevestiging via e-mail ondertekend terug te sturen.
  • Uw offerte wordt u op een later tijdstip aangeboden via Mijnaansluiting.nl. U krijgt hierover een email. Klik op de tekst “nieuwe offerte” om naar het status overzicht van de aanvraag. Via “Bekijk offerte” opent u de offerte. Zet de vinkjes om akkoord te gaan met de offerte en met de algemene voorwaarden en klik op “Verzenden”.

Let op: De werkvoorbereiding en planning starten in sommige gevallen pas nadat alle (getekende) opdracht(en) ontvangen zijn. Ook moet(en) soms (een deel van) de kosten vooraf betaald zijn. De netbeheerder stuurt u in dat geval een factuur. Zorg in dat geval dat u tijdig betaalt om de uitvoering niet te vertragen.


Stap 3. Aannemer krijgt de opdracht voor de werkzaamheden
Elke netbeheerder neemt na ontvangst van uw akkoord contact op met de aannemer. Deze zal in opdracht van de netbeheerder(s) de aansluiting(en) eventueel gecombineerd realiseren. 


Stap 4. Aannemer neemt contact met u op
De aannemer neemt contact met u op om voorlopige datum af te spreken waarop de werkzaamheden starten. Vanaf dit moment is deze aannemer uw aanspreekpunt voor de uitvoering van uw opdracht. De aannemer kan nog geen definitieve datum met u afspreken omdat er mogelijk nog bodemonderzoek moet worden gedaan, er een vergunning nodig is voor uw aanvraag of een eventuele netuitbreiding.


Stap 4. Aannemer neemt contact met u op
U heeft via mijnaansluiting.nl een offerte (prijsopgave) ontvangen, direct akkoord gegeven of u ontvangt uw offerte binnen enkele dagen per post of e-mail. Dit is afhankelijk van de netbeheerder(s) die betrokken is bij uw aanvraag. 


Stap 5. U bereidt zich voor op de werkzaamheden
U wilt de aansluiting op tijd in bedrijf nemen en daar zorgen wij graag voor. Het is belangrijk dat u daarom een aantal voorbereidingen treft. Dit om eventuele vertraging in de uitvoering en (annulerings)kosten te voorkomen.
Houdt u bij uw voorbereidingen rekening met de volgende aspecten:

  • U regelt zelf een installateur welke voor u de aansluitingen binnen uw woning aansluit.
  • U regelt voor de definitieve aansluitdatum een leveringscontract voor gas en/of elektra.
  • Uw meterkast wordt gebouwd volgens de Richtlijnen voor meterkast en bouwkast.
  • De mantelbuizen voor invoer van kabels en leidingen worden aangebracht volgens de geldende Richtlijnen voor meterkast en bouwkast.
  • Bij een bouwaansluiting is een gas- en/of elektrakast aanwezig op de locatie die u op uw bestektekening heeft aangegeven. De kast is voorzien van een aardpen, deugdelijk slot en is verankerd.
  • U heeft een watermeterput ingegraven op de locatie die u op uw bestektekening heeft aangegeven. De put is voorzien van een deugdelijk slot.

Meer informatie over de Richtlijnen voor de meterkast en bouwkast en overige zaken kunt u vinden op ‘Uw aansluiting'.


Stap 6. Aannemer neemt contact met u op over de uitvoeringsdatum
De aannemer neemt minimaal 10 werkdagen voor de afgesproken voorlopige startdatum contact met u op. Hij bespreekt dan met u de definitieve datum waarop de werkzaamheden starten. Ook maakt hij dan een schouwafspraak met u als dat nodig is.  


Stap 7. Aannemer komt schouwen (optioneel)
In sommige gevallen zal de aannemer een schouwing doen om te controleren of hij de aansluitwerkzaamheden uit kan voeren. Hij komt dan bij u op locatie en bekijkt de situatie ter plekke. Als er aanpassingen nodig zijn dan bepaalt de aannemer met u wat er nog moet gebeuren en wie er zorg voor draagt. 

Op de dag van de schouwing zorgt u ervoor dat:

  • Uw meterkast goed toegankelijk is voor de monteurs die de werkzaamheden uit komen voeren.
  • Het pand glas-, wind- en waterdicht is en de meterkast wind- en waterdicht en afsluitbaar is.
  • Het terrein (tracé) waarop de leidingen of kabels worden aangelegd vrij is van obstakels en objecten, zodat er veilig gegraven kan worden.


Stap 8. Aannemer voert de werkzaamheden uit
De aannemer start op de afgesproken startdatum met de uitvoering van de werkzaamheden bij u.


Stap 9. Werkzaamheden voor media na oplevering (optioneel)
Als u een aansluiting voor media heeft aangevraagd, voert de netbeheerder na oplevering nog afrondende werkzaamheden uit. Dit gebeurt binnen 10 werkdagen en is nodig om de media-aansluiting te kunnen gebruiken.


Stap 10. U betaalt de factuur
Iedere netbeheerder verzorgt zijn eigen facturatie. De voorwaarden voor het betalen van de factuur verschillen per netbeheerder. En ook hanteert elke netbeheerder zijn eigen moment van verzenden van de factuur. Mogelijk heeft u voor uw aanvraag (een deel van) de kosten al vooraf betaald.

Meer informatie
Voor vragen over uw offerte kunt u contact opnemen met uw netbeheerder(s). Gegevens van uw netbeheerder(s) vindt u op de track & trace pagina van uw aanvraag op mijnaansluiting.nl en op mijn netbeheerders.

Wet voor nieuwe gasaansluitingen

 

1. Wat is de nieuwe wetgeving voor gasaansluitingen?
Per 1 juli 2018 vervalt de plicht voor netbeheerders om nieuwbouw gebouwen aan te sluiten op het aardgasnet. Dit is geregeld in de Wet VET (Wet Voortgang Energietransitie). Deze wet treedt in werking voor nieuwe gebouwen waarvoor nog geen Omgevingsvergunning (bouwvergunning) is aangevraagd. Deze wijziging geldt voor alle kleinverbruikers (max 40 m3 gas/uur), zoals woningen en kleine bedrijfsgebouwen.

2. Waarom mag er geen nieuwe gasaansluiting meer gemaakt worden?
De overheid heeft bepaald dat aardgasvrije nieuwbouw de norm wordt. Het laten vervallen van de aansluitplicht voor nieuwbouw past in de ontwikkeling om de gebouwde omgeving los te koppelen van het aardgas. In Nederland hebben we namelijk afgesproken dat we in 2050 geen aardgas meer gebruiken om huizen en gebouwen te verwarmen, te koken en warm tapwater te gebruiken. Dit is nodig om de klimaatafspraken van Parijs te halen en bij te dragen aan een schone en veilige toekomst.

3. Voor welke gasaansluitingen is de wetswijziging van toepassing?
De aansluitplicht vervalt voor nieuwbouwaansluitingen voor kleinverbruik. Dit zijn aansluitingen met een gasmeter tot en met G25 (een doorlaatwaarde tot en met 40 m³ per uur), zoals woningen en kleine bedrijfsgebouwen.

4. Wat betekent de wet voor nieuwe gasaansluitingen bij nieuwbouw?
Per 1 juli 2018 vervalt de plicht voor netbeheerders om nieuwbouw woningen aan te sluiten op het aardgasnet. De netbeheerders mogen alleen wettelijke taken uitvoeren, daarom mogen zij ook niet meer op verzoek aansluiten. Het schrappen van de aansluitplicht functioneert hierdoor als een verbod op nieuwe gebouwen met aardgasaansluiting. De wet geldt voor kleinverbruik aansluitingen (max 40 m³ gas/uur).

5. Zijn er uitzonderingen op de wet?
Alleen het college van burgemeester en wethouders van gemeentes mag, als daar zwaarwegende redenen voor zijn, bepalen dat er voor een bepaald gebied een uitzondering wordt gemaakt en er wel een gasaansluiting mag komen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt deze uitzonderingen vast in een register. De wet is niet van toepassing voor gebouwen waarvoor de Omgevingsvergunning (bouwvergunning) is aangevraagd voor 1 juli 2018.

6. Wat betekent de wet voor nieuwe gasaansluitingen bij bestaande bouw?
Voor bestaande panden geldt dat er in principe wel een nieuwe gasaansluiting gerealiseerd mag worden, bijvoorbeeld bij splitsing van een pand. Als de gemeente het pand echter heeft aangemerkt als een deel van een gebied of wijk die op korte termijn gasloos wordt gemaakt, mag er mogelijk geen nieuwe gasaansluiting aangelegd worden. Raadpleeg voor uw specifieke situatie uw gemeente.

7. Wat betekent de wet voor het wijzigen van een gasaansluiting?
Aansluitingen in bestaande bouw mogen gewijzigd worden. Het vervallen van de gasaansluitplicht is hier niet van toepassing.

8. Ik heb een Omgevingsvergunning (bouwvergunning) van vóór 1 juli 2018 en na 1 juli 2018 gaat er gebouwd worden, geldt de nieuwe wetgeving dan ook?
Als u een omgevingsvergunning (bouwvergunning) heeft aangevraagd vóór 1 juli 2018 mag uw pand in principe aangesloten worden op aardgas. Er gelden hierop wel uitzonderingen. Als in het gebied een warmtenet beschikbaar is, geldt de aansluitplicht niet. Voor aansluitingen buiten de bebouwde kom maakt uw netbeheerder eerst een rentabiliteitsberekening.

9. Waarom wijst mijn netbeheerder mijn aanvraag voor een gasaansluiting af?
Uw netbeheerder houdt zich aan de wet en volgt de regels van de overheid. Per 1 juli 2018 is de aansluitplicht voor nieuwbouw op aardgas vervallen. Dit betekent dat uw netbeheerder geen kleinverbruik gasaansluiting in nieuwbouw mag realiseren, tenzij er sprake is van een uitzondering. Raadpleeg voor uw specifieke situatie uw gemeente.

10. Welke rol heeft de gemeente bij de uitvoering van de wet waarin staat dat er geen gas aansluitingen meer mogen worden aangelegd?
Alleen het college van burgemeester en wethouders van gemeentes mag, als daar goede redenen voor zijn, bepalen dat er er voor een bepaald perceel of een bepaald gebied een uitzondering wordt gemaakt en er wel een gasaansluiting mag komen. Als u vermoedt dat u voor zo'n uitzondering in aanmerking komt, kunt u contact opnemen met uw gemeente.

11. Waar kan ik meer informatie vinden over dit onderwerp?
Meer informatie over het vervallen van de gas aansluitplicht voor nieuwbouw leest u op de website van uw netbeheerder. Ook leest u informatie hierover op de site van het RVO. Staat uw netbeheerder niet in deze lijst of weet u niet wie uw netbeheerder is? Kijk dan op netbeheerders per regio wie uw netbeheerder is.

12. Ik heb een uitzondering van de gemeente. Hoe vraag ik nu mijn gasaansluiting aan?
Op mijnaansluiting.nl voegt u de omgevingsvergunning(bouwvergunning), waaruit blijkt dat er voor u een uitzondering is gemaakt, toe aan uw aanvraag. Uw netbeheerder controleert uw aanvraag. Als deze in orde is, start het proces om uw aanvraag te realiseren.

 

Terug

 
Contact:

Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan altijd eerst contact op met de betreffende netbeheerder of organisatie waar u de aanvraag indient. Zij kunnen inhoudelijke vragen over uw specifieke aanvraag het beste beantwoorden en staan u graag te woord. 
U vindt de contactgegevens in het statusoverzicht van uw aanvraag of in de onderstaande tabel. 
Mocht u twijfel hebben over welke netbeheerder in uw regio actief is, of bent u op zoek naar het postadres of de website van de netbeheerder, kijk dan op de pagina mijn netbeheerders.​
 
Netbeheerder Telefoonnummer Klantenservice
Brabant Water 073 6838000
Bright Access 088 0450945
CAIW 088 2433888
Cogas 0546 836666
Dunea 088 3474747
DNWG 0113 741100
Eneco Warmte 088 8955955
Enexis Netbeheer 088- 8577000
Ennatuurlijk Warmte 085 2734567
Evides Waterbedrijf 0900 0787
Fiber Flevo 085 0405100
Glasvezel Harderwijk 088 2433800
Kabeltelevisie Noord-Oost Friesland 0519 701701
Kabeltelevisie Pijnacker 0800 2352249
Kabeltex 0222 315411
KPN 088 1860164
Liander 088 5426444
Meppel Energie Warmte 0522 856873
Nuon Warmte 020 8920296
Oasen 0182 593311
PWN Drinkwaterbedrijf 0900 4050700
Reggefiber 088 0063787
Rendo 0522 856400
Stadsverwarming Purmerend 0900 9807
Stichting Kabeltelevisie Pijnacker 0800 2352249
Stedin 088 8963963
Vitens 0900 0650
Waterbedrijf Groningen 050 3688688
Waterleidingmaatschappij Drenthe 0592 854500
Waterleidingmaatschappij Limburg 043 3090909
Waternet 0900 9394
Westland Infra 0174 236236
Ziggo 088 7172050​


Werkt de site niet naar behoren of ondervindt u problemen met de werking van het aanvraagformulier? Neem dan contact op met de helpdesk van mijnaansluiting.nl, op telefoonnummer 0900-110 1234. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 en helpen u graag verder. 

Let op: mijnaansluiting.nl dient als één centrale ingang voor alle aanvragen met betrekking tot aansluitingen. Vanuit mijnaansluiting.nl worden deze doorgestuurd naar de juiste partijen. De medewerkers van onze helpdesk kunnen daarom niet altijd inhoudelijke vragen, of vragen over het vervolg van uw aanvraag beantwoorden. Wendt u zich bij dergelijke vragen dus altijd eerst tot uw netbeheerder. 

Terug

 

 

Mijnaansluiting.nl maakt gebruik van cookies. Bekijk wat dit voor u betekent. Wanneer u doorgaat accepteert u het gebruik van deze cookies. Akkoord